Bal

Jahaja, nu har det varit lite dålig update på denna sida som gick ut så starkt i början. Men alla har haft proppat med skola och blandade uppgifter som vi valt att prioritera före. Men ett ljus synes nu i tunneln, äntligen! Vilket bör leda till en hel del uppdatering nu under studentfirandet.

I lördags så bjöds det på bal, vilket var grunden till frågan vi haft uppe på sidan. En riktigt trevlig tillställning. Så jag tänkte lite snabbt redogöra hur lördagen såg ut från början till slut.

Morgonen var relativt lugn och alla sov ut tämligen länge. Eftersom det var spikat klockan halv fyra i bivurparken så behövdes ingen stress kännas. Vi hade bestämt uppslutning en timme tidigare hemma hos Masse då hans bror stod för skjutsen. När jag väl dök upp så hade redan Tim anslutit och det var bara Joel som då saknades. Herr Jonathann går som tidigare nämt inte längre på vår lilla trevliga skola så därför kunde han inte heller få följa med på den lilla tillställningen. Men redan någon minut efter mig så ramlade även Joel in. Mycket trevligt med 4 pingviner. Drickandet tog lite sakta fart samtidigt som frisyrer och diverse finslip fixades. Så en snabb fotografering i Masses trädgård innan vi begav oss ner mot bivurparken. Dock så såg vädret redan då ut att vackla. Vi var i och för sig optimistiska i bilen ner. Tills då att Johan ( Masses bror ) skrattade till och konstaterade att det nu bröjat dugga.

570051-36

Hur som helst så gjorde vi en entré med bravur och vi överglänste alla, haha nej för det var så mycket folk att man skulle ha kunnat blivit ihjälkliven utan att någon ens noterat detta. Dessvärre stod vi nu alla inför samma dilemma. Vi skulle nämligen leta på våra "balkött" då ingen inte ens tänkt tanken på att bestämma en plats att träffas på i förtid. Jag och Tim drog nitlotten när vi fick springa runt som yra hönor längst. Till slut fann även vi. Champangen korkades upp och det fotograferades i massor. Flaskan tog slut snabbare än väntat och vi återsågs med varandra igen för att gemensamt åka vidare. Nu var det Statshotellet i Västerås som stod på tur.

570051-35

570051-34

Vi anlände ganska snabbt och väntades oss en välkomstdrink, men inte. Borde vara ganska självklart anser nog dem flesta. Blev lite mingel utanför med allt folk och pluntan fick rycka in som vikarie. Sen är det självklart att någon fått för sig att man kan börja stiga in, av detta slutar det hela bara med en lång kö eftersom att alla naturligtvis tar rygg och följer efter första paret. Så kö i 20 minuter var möjligen inte det trevligaste. Det kändes i alla fall inte för långt utan vi kunde snart börja fylla upp salongen. Vi kunde därefter slå oss ner och börja förtära både mat och alkohol. Till förrätt stod en skagen toast och till varmrätt kyckling med potatisgratäng. Men vart tog desserten vägen ?

Efter att måltiden blivit förtärd och en liten mängd alkohol konsumerats så var det dags för dans, vals. Tyvärr så hade de inte lyckats här heller då man inte ens hade en halv kvadratmeter per par var. Lite tråkigt då man ändå styr en sådan tillställning så kan man väl i alla fall ta och göra det ordentligt. Sedan så släppte alla spärrar efter den sista valsen och den mängd som tidigare var liten blev nu grav och en efter en började spåra ur.

Klockan hade väl precis slagit tolv när jag och Jimpa står och har en diskussion då Micke Wessén påpekar eller ja snarare skriker att vi ska kika in Tim. Som förövrigt brukar vara ganska städad vid sådana tillställningar. Min första syn när jag kommer in i salongen som nu förvandlats till ett dansgolv. Tim står och hoppar, sjunger och dansar på scen ? !  Jag skrattar till för mig själv och går mot ett par stolar för att slå mig ner, nu möter min syn en sittande och sovande Masse. Haha.

Bussen hem var bara en plågsam färd av slitenhet. Väl hemma i stan så drogs det  vidare för att ta en pizza i frack, iskallt. Själv så ringde jag ner Jonathann för hämtning mitt i natten men liftade med någon annan hem i alla fall av den orsaken att jag tydligen glömt bort att jag ringt honom.

Hur som helst så blev det en lysande kväll även fast allt inte heller vart för bra planerat. CRED till vakten också, sådana borde det finnas fler utav. Ska försöka fixa så mycket bilder som möjligt hit lite senare när alla börjat återfinna kamerorna och dylikt.

//JNL

Kommentarer
Postat av: Kriista

Hej.

Jag tycker att bloggen verkar bra.

Lycka till.

MVH

www.kriista.blogg.se

2008-06-12 @ 11:01:16
URL: http://kriista.blogg.se/
Postat av: Angelica

stiliga bilder =) kram

2008-08-27 @ 09:52:46
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0