I ren "MPF" anda

För att också starta upp en liten rapportering av det hela nu, i lite mer textlig form, så tänkte jag köra en liten rapportering av helgen, eller rättare sagt torsdagens studentkrök. Som på något vis, liknande alla andra fester innan Napa, sker i någon form av uppladdnings anda. För om man jämnför festerna, vilket på sitt sätt inte går men, så uppnår man inte den Napa standard som råder då man är där. Det är något helt unikt som måste upplevas helt enkelt. Men som sagt, det var upplagt för ett studentkrök på den lokala krogen Hantverkaren.
   Det hela startades upp hos en kompis till oss alla, Joel, mycket trevligt start som var förhållandevis lugn. Lite allmänt försnack om kvällen och lite gammla minnen.
Senare då kvällen började lida mot utgång så var det dags för, vilket börjar bli lite av rutin, "Den blåa faran". Även känd som Absint. Den kommer ju och går i många färger men just denna är blå och där av "Den blåa". Sen har vi ju då ordet faran, det kan väl beskrivas på många olika sätt men det hela återkommer till ordet respekt. Det gäller att ha respekt för den dos man bäljer i sig. Det finns många farliga exempel på hur det har gått då det blivit lite för mycket av det goda och ja tyvärr så innehåller 90% av alla dom fallen mig.
   Men kvällen till ära så var det inte jag som var värst, Absinten tog aldrig riktigt effekt. Kan ha berott på att det inte var en allt för stor dos och att jag inte hade fått i mig så mycket alkoholn än då jag skulle ta den. Det hade kunnat sluta mycket värre då en utav mina (jag vet inte om man ska skriva min så kallade vän i det här fallet men vi skippar det) ville få i mig en betydligt farligare/större dos. I stället så var det en annan person som klev fram i rampljuset denna kväll. Eller egentligen två personer. Även om en utav dom toppade det till det yttersta. Vi kan väl börja med den mildaste personen i sammanhanget. Efter som vi inte ska hänga ut han allt för väl så blir det inga namn och en kort förklaring. Han lyckades med bedriften till ett MPF. Jag vet att det är många som gärna skulle vilja veta vad det stog för men tyvärr så tar inte jag steget och beskriver det.
   Nu till den roligare delen, person nummer två. Även han anonym, får gärna träda fram om han känner för det, men lämnas för närvarande anonym. Det hela började spåra ur redan då vi skulle bege oss från förfesten, trotts att denna person inte tagit del av "Den blåa faran" men dock i stället av diverse andra alkholhaltiga drycker. Urspårningarna började i diverse former av kastning av glasflaskor, vilket även fortsatte inne på krogen dock utan att bli upptäckt. Ska även tilläggas att jag höll på att åka ut på grund av denna personens upptåg inne på krogen då jag blev anklagad för att ha kastat en flaska då vakten gick på en ren chansning! Men omtänksam som personen är som ställt till med allt så kommer han och räddar mig med kommentaren: Ta det lungt, jag skulle bara bjuda honom på tuggumi!
   En annan rolig sak som personen senare bjuder på är då vakten anser att han är lite stökig inne på krogen och ber honom uppföra sig som en 18-åring, då jag sedan förmedlar det till honom (eftersom han inte hört vad vakten sagt) så river han upp passet och trycker upp det i ansiktet på vakten och säger: Kolla jag är ju 18!
Detta resulterar i kvällens andra varning och med hot om att nästa gång åker du ut!
För att inte göra denna historia allt för långdragen så kan jag bara upplysa om att kvällen slutade med en utkastning och senare på natten en tur med Farbror blå hem till dörren!
Men jag försäkrar er, denna person mår bra i dagens läge ;)


image13

En bild i alkoholens tecken!

För övrigt så kan jag lägga in en informations notis:
Vi lever i en liten stad som heter Köping. Där alla vet mer om dig än vad du vet om dig själv. Detta resulterar då i en lite mer stängd blogg kan man väl säga, i alla fall från min sida. Då detta medför en hel del konsekvenser. Men förhoppningsvis så ska det bli lite underhållande läsning i alla fall!
P.S. Med stängd så avser jag då lite mindre elaka detaljer och kanske först och främst anonymitet D.S.


//Jonathann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0