Tripp, trapp, trull och lilla vickevire

Jag vet, finns inget ordspråk som går så och var förmodligen en jävligt dålig kombination, men det var bara något som slog mig. Rubriken säger kanske föga lite om vad detta inlägg ska innehålla men det är tänkt som ett gäng personbeskrivningar på mina tre kollegor och mig själv i det underbara resegänget Sällskapsresan08.




Markus Andersson




A-son, Mini, Masse, Majni, Mackan ja kärt barn har många namn som man brukar säga. Markus är den yngsta i vårt gäng, född 31 december. Just därför jag tänkte att jag skulle nämna honom först så han får vara det i något sammanhang liksom. Har känt honom sen lekis och sedan trean så har alla vi 4 gått i samma klass. Kungen över alla data spel. En omtänksam och givmild man med tendenser till hett temperament om det hettar till. Tro mig, du vill inte stå i vägen, det finns föregångare bla sedan förra Napa som gjort detta misstag. Är väl den i ligan som har mest tendenser, efter mig då förstås om jag varit på den starka flaskan, till att spåra ur. Finns några fina minnen att plocka fram. Sist men inte minst ett tips till alla er flickor där ute, han är singel!




Jesper Nilsson




Jesper, tja, vad ska man säga. Inledde sitt liv på den tragiska avdelningen Solrosen men har sedan dess repat sig rejält då han som alla vi andra uppslöt i den klassiska B andan och på något sätt fick det lite bättre i livet då vi började 3:an. En person som alltid ställer upp och går att prata med. Finns många minnen med promenader, donken och korsningar med timvis med prat. För att inte tala om all golf. Är den enda i gänget som fortfarande håller på med hockey. En gång i tiden gjorde vi alla det. Han är nog den personen i gänget som ser fram emot Napa mest tror jag om man nu ska utse någon. För övrigt en person som brukar hålla sig hyfsat lugn då han varit och nallat på flaskan, men det blir det ändring på till Napa08.
P.S. Sorry Girls, han är upptagen D.S.



Tim Hedlund



Även här en person som inledde sitt liv på tragiska Solrosen, det ska ju sägas att vi lite bättre gick ju på Bullerbyn (läs jag och Markus). Men no hard feelings mot Jesper och Tim. Dom kunde ju inte rå för att dom vart placerade på det lite sämre stället. Tim är den i gänget som håller koll på ljudet och tekniken. Har grymma skills i det området så att säga. Det var även hemma hos denna man som uppladdningen inför förra årets Napa ägde rum. Det blev oändligt med filmkvällar, Sällskapsresanfilmer, och massa snack om förväntningarna för Napa07. Men i år så har den möjligheten dock blivit begränsad tyvärr. Är den i gänget som håller sig lugnast skulle jag vilja påstå. Vet sina gränser väl den mannen. För att göra ett avslut så kan jag säga att tjejer, ni har ingen chans, han är en stadgad man.




Jonathan Lindström




Denna kille är lika världsvan som självaste Dali Lama, då han bor på alla världens flygplatser 350 dagar om året. Är han inte passagerare så är han Pilot, you name it. Men detta hindrar honom inte för att spendera någon timme med oss här och där. Skryter gärna om sin barndom då han fått om bakfoten att han skulle ha gått på en bättre avdelning på skolan. Fakta är tyvärr att hans avdelning låg 2a i hearkin, grundat på att just Bullerbyn låg närmast den avdelningen som de lite mer underliga barnen fick spendera sin tid på. Förövrigt så är han en klockren lirare som kan kännas igen på sitt afrohår. Vill man träffa honom på Ayia Napa så skall man leta i varje badkar som finns. Som resterande så har någon tjej varit lite slug och abonnerat honom.



//Jonathann und JNL

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilket rolig blogg :)

2008-05-19 @ 02:15:56
URL: http://karinekeblad.blogg.se
Postat av: caroline

haha bullerbyn är ju och har alltid varit lite bättre än solrosen :P

2008-05-19 @ 11:48:53
URL: http://thatswhatimnot.blogg.se
Postat av: Markus

Word Carro;)

2008-05-19 @ 15:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0